21. 1. 2009

7-dňová diéta

Túto diétu mi dal kamarát Viktor, ktorý okrem iného tvrdil, že jeho otec schudol tak, až si mohol obliecť jeho rifle. Pre neznalých – pár desiatok kg a veľký kus opaska.
Celý postup som prepísal tak, ako som ho dostal. Moje postrehy a skúsenosti z praxe prihadzujem kurzívou. Toto je diétny týždeň pivopíča a gulášoidného klobásofila.

Recept na zeleninovú polievku

Suroviny

  • 6 veľkých zelených cibuliek
  • 2 zelené papriky
  • 1-2 konzervy zaváraných paradajok (môže sa použiť pretlak, alebo konzerva leča bez oleja)
  • 1 zeler
  • 1 hlávka zelenej kapusty
  • vrecko cibuľovej polievky v prášku na dochutenie
  • soľ, korenie, bujón, vegeta a pod. podľa chuti
  • môže sa ešte pridať 1 karfiol a 1 pór

Postup

Zeleninu pokrájame na menšie kúsky, zalejeme vodou, pridáme práškovú polievku a dochutíme. Varíme prudko cca 10min. a potom pomaly, až kým zelenina nezmäkne.
Nezabudnite na spomenutú cibuľovú polievku a pretlak! Bez toho to chutí ako prihriata čalamáda.
Túto polievku môžete jesť v akomkoľvek množstve a kedykoľvek cez deň. Nemá skoro žiadne kalórie a pomáha zvyšovať priebeh metabolizmu. Čím jej viac zjete, tým môžete viac schudnúť. Ak ju však konzumujete dlhšiu dobu, (viac týždňov), môže nastať podvýživa, preto diétu držte podľa tohto predpisu.

Diétny harmonogram

1. deň

Môže sa jesť len polievka a akékoľvek ovocie, okrem banánov. Odporúčajú sa žlté a červené melóny, pretože majú najmenej kalórií. Na pitie - nesladený čaj, brusnicový džús bez cukru, alebo najlepšie len vodu. NIE MINERÁLKY!
Dnes som začal deň mandarínkami a pomarančom. Doobeda mi to stačilo. Na obed som zjedol vangel polievky a o hodinu neskôr ďalšie mandarínky. Celý čas som v práci popíjal mätový čaj. Keď som večer šiel domov z práce, stavil som sa v Bille, kde som kupoval nejaké ovocie a zeleninu na ďalšie dni. Mal som hlad ako vlk a tak som si chvíľku zaslintal pri regáli s celozrnným chlebom. Nikdy by som neveril, že také niečo budem robiť. Na večeru bola, kto by to čakal, opäť kapustová, ktorá mi naoko zahnala hlad takže som mohol ísť spokojne spať.

2. deň

Môže sa jesť len polievka a varená, alebo surová zelenina. Odporúča sa jesť šalátovú zeleninu - šalát, špenát a pod. Nejesť strukoviny. Na večeru sa môže zjesť 1 veľký varený alebo pečený zemiak. V tento deň sa nesmie jesť ovocie.
Ráno som začal veľkou šalátovou uhorkou, ktorú som si dovolil posoliť. Polievku je dovolené dochutiť podľa potreby aj soľou, tak som usúdil, že ani tej uhorke to neublíži. Hlad prišiel až okolo obeda a hneď som ho zahnal vanglom polievky. Olovrant tvorila mrkva, exemplár ako zo sexshopu. Stále veľa čaju. Tento krát som mätu doplnil medovkou. Domov som prišiel – hladný. Na večeru zasa polievka. Hlad stále pokračoval a tak som to dotlačil porciou ovsených vločiek s vegetou, strúhanou mrkvou a rôznym korením. Úžasná lahôdka! Kam sa hrabú amarouny! Schudol som asi pol kila. PS: zabudol som na zemiak, to mohli byť hody!

3. deň

Môže sa jesť len polievka, ovocie (okrem banánov) a zelenina. Nesmie sa jesť zemiak! Ak diétu držíte presne podľa rozpisu, v tento deň by ste mali byť ľahší o 2-3 kg.
Ovocné raňajky sú proste úžasnééé. Jablko, mandarínka, grep … stačí programátorovi na vysedávanie pred počítačom, kde svalovica hrozí len na prstoch. Po takom výdatnom začiatku prišiel rad na polievku až niekedy o pol jednej. Tak hodinu po nej zasa ovocie (zeleninu som nemal, nakoľko som si dobre nenaštudoval dnešný jedálny lístok). Hlad sa ozval až cestou z práce, ale hneď ho doma zahnala nová, lepšia, várka polievky. Na dnes stačilo, idem spať kým stihnem vyhladnúť.

4. deň

Okrem polievky môžete jesť aj banány a piť polotučné mlieko. Banány sú vysoko kalorické, obsahujú cukry a draslík. Mlieko obsahuje proteín a vápnik. Tieto zložky telo potrebuje po prvých troch dňoch diéty.
Deň sa začal krásne: ovsené vločky s mliekom a banánom. Viem, že to stými vločkami trochu preháňam, ale inak to nejde. Na obed kapustová padla dobre a olovrant bol zasa banánový. Večer som bol na oslave. Pil som čaj a jedol, apage satanas, zopár kúskov pizze. Mor na moju dušu! Som zvedavý ako sa prejaví prerušenie.

5. deň

Okrem polievky sa môže jesť hovädzina a paradajky (najlepšie čerstvé). V tento deň musíte vypiť aspoň 6-8 pohárov vody, aby sa z tela vyplavila kyselina močová.
Na raňajky dobrá polievočka. Na obed mám pripravený trochu duseného kuracieho soté. Je skvelé. Na večeru polievka a hneď zasa na váhu. Zisťujem, že naša skvelá váha je pokazená. Treba ju nastaviť vždy pred vážením a aj tak nie je istota že bude vážiť správne! Tento krát ukazuje schudnutie o 4 kg, čo by ma určite potešilo. Zajtra sa pôjdem odvážiť k bratovi.

6. deň

Polievku musíte zjesť aspoň raz za deň! Tiež môžete zjesť hovädzinu a zeleninu (najlepšie šalátovú), ale ešte stále nesmiete jesť zemiaky.
Zelenina a? Kapustová polievka samozrejme. Na tej kapustovej je zaujímavé to, že zaženie hlad tak maximálne na 2 hodiny. Dokonca mám dojem, že ho len oddiali. Takže treba ju jesť často a dopĺňať tým, čo je povolené. Dnes to napríklad bolo opäť osvedčené soté so zeleninovým šalátom.

7. deň

Zjedzte toľko polievky, koľko môžete! Ďalej môžete jesť ryžu (najlepšie tmavú), zeleninu a piť nesladený džús.
Odchod na služobnú cestu. V takom prípade sa ťažko drží diéta. Doobeda som mal nejaké sucháre a uhorku. Na bola pizza, ktorá sa neodmieta. Nemôžem ale povedať že by som sa jej priveľmi bránil. Večer pri pri skvelom čerstvom džúse z grepu bol po obedňajšej zrade malou, ale predsa, útechou.

Requiem

Ak ste diétu držali celý týždeň, na 7. deň večer by mala byť vaša strata na hmotnosti okolo 5-7kg! Ak ste schudli viac, ako 7kg, potom musíte diétu prerušiť aspoň na 2 dni! Dôvodom je to, že každý človek je iný: niekto schudne viac, niekto menej.
Ak sa diéta presne dodrží, telo sa “vyčistí” a bude sa zdať ľahšie. Človek sa bude veľmi dobre cítiť a bude mať viac energie.
Táto diéta je na rýchle schudnutie a je používaná pre obéznych pacientov, ktorí potrebujú rýchlo schudnúť pred operáciou srdca.
Základná zeleninová polievka sa môže jesť bez obmedzenia! Nepridáva žiadne kalórie, takže čím viac jej zjete, tým viac vlastne schudnete.
Keď pominiem prvé dni, počas ktorých som sa často trápil hladom len vďaka svojej blbosti, Bol tento týždeň pre mňa, hmm, zaujímavý. Hlúpe odporúčania odborníkov, ktorí tvrdia, že jesť sa má menej, ale častejšie, dostali svoj rozmer. Veď nech niekto skúsi celý na obed zjesť vangel kapustovej a vydržať s ním až do večera. Pritom stačí mať po ruke zopár jabĺk. Ďalej som sa naučil jesť také veci ako ovsené vločky. Dajú sa kombinovať s hoci čím a … ku podivu chutí to. Jesť čerstvú zeleninu štýlom: “V jednej ruke mrkva, v druhej uhorka” nenahradí klobásu, ale sa to s ňou ani nemôže porovnávať, lebo je to niečo úplne iné. Takže suma sumárom výsledok je pozitívny. A ozaj, schudol som 4,5kg :)

Čo sa smie a nesmie jesť a piť počas diéty

Nesmie sa jesť a piť:
  • chlieb
  • sladené nápoje
  • alkohol
  • nemala by sa piť káva (alebo veľmi obmedzene)
  • jedlá vyprážané, či dusené na oleji, alebo masti
  • nápoje, obsahujúce kysličník uhličitý (sýtené minerálky, …)
Namiesto hovädziny je dovolené jesť grilované, pečené, alebo varené kurča. Ak chcete, jeden z mäsových dní namiesto hovädzieho môžete jesť grilovanú rybu. Druhý deň však musíte mať hovädzie mäso, lebo telo potrebuje bielkoviny.
Piť môžete vodu, nesladený čaj, čiernu kávu v obmedzenom množstve, nesladené ovocné šťavy a odtučnené mlieko v deň, keď je to dovolené.

Čo dodať?

Tento 7-dňový program môžete ľubovoľne opakovať. Ak ho budete dôsledne dodržiavať, vaše telo sa zbaví nečistôt a budete sa cítiť dobre ako nikdy predtým. Už po niekoľkých dňoch diéty budete cítiť, že ste ľahší o 5-8kg a budete prekypovať energiou. Pokračujte v diéte dovtedy, pokiaľ pociťujete zmeny.
Diéta je rýchla, rýchlo spaľujúca. Jej tajomstvo je, že spálite viac kalórií, než prijmete. Počas diéty nesmiete požívať žiadne alkoholické nápoje, aby ste dosiahli odstraňovanie tuku z tela. Diétu zastavte aspoň 24 hodín pred pitím alkoholu.
Nakoľko zažívací systém každého človeka je odlišný, táto diéta ovplyvní každého inak. Po treťom dni budete mať viac energie, ako na začiatku. Po niekoľkých dňoch sa vaša stolica zmení. Vtedy zjedzte porciu ovsených vločiek, alebo iných vláknitých jedál. Hoci s touto diétou môžete piť čiernu kávu, zistíte, že po 3 dňoch už žiaden kofeín nepotrebujete.
Značky Technorati: ,

1 komentár:

  1. pa,, ja som to tiež držala, pokial som dodržiavala , išlo to raketovou rýchlosťou dole

    OdpovedaťOdstrániť