15. 1. 2009

Personálna stránka

Už asi pol roka vlastním doménu bocej.info.

Domény a hostingy

Vlastniť doménu 2. stupňa (to je to bocej) nie je hrdinstvo a dnes už ani výsada horných 10 000. Ceny zaujímavých domén sa pohybujú od ≈ 8€ (.eu, .biz, .com, .info, .net, …) až po nechvalných ≈ 20€ za doménu sk na 1 rok. Konkrétnejšie sa to dá nájsť napríklad v cenníku domén Quanasoftu.

K tomu treba pripočítať cenu za hosting, čo je dnes pár desiatok € za rok. Napríklad Inet má naozaj minimálne ceny.

Výber

Výber domény 1. stupňa (to je to .sk, .eu, … viac na TLD) vyzeral nasledovne:

  • sk (slovakia) – nebudem podporovať predražený EuroWeb
  • eu (european union) – €uro ošiaľ ma netrafil naplno, len tak lizol, takže nie
  • com (commerce), biz (business), org (organization) – nie som obchod ani organizácia
  • net (net, internet) – som na internete ale nie som internet
  • me (ja, mňa), name (meno) – Me a name som postupne zavrhol, nakoľko sú to anglické názvy. Také bocej.me vo mne hneď vyvoláva otázku, že “Čo to je to to bocej za sloveso a ako to má ďaleko od slovesa fuck?”. bocej.name mi pripadá také, hmm, o ničom.
  • info (informácie) - áno, info o mne. Tomu rozumie Slovák, Čech aj Angličan. Dokonca aj Rus!

Takže som ju kúpil, nakoľko boli v lete akciové ceny. 280Sk za doménu + hosting na rok … no nekúp to!

Plány…

Ako hrdý vlastník som začal plánovať čo na nej budem prevádzkovať:

BLOG! Jasné! Naprogramujem si blog, veď sa tým koniec koncov živím, takže konečne niečo pre seba.

Ďalej: Nejaké stránky, ktoré mi poslúžia ako studnica múdrosti ale hlavne externej pamäti, kde si budem písať zasa veci ohľadom IT.

… a realizácia

Plány sa plánujú, blázni sa radujú.

Urobiť vlastný blogovací systém neznamená len urobiť niečo kam si budem pridávať príspevky a kde mi ich niekto môže komentovať. Je toho po technickej a “rich weblog” stránke oveľa viac, tak som vsadil na hotové systémy a začal som blogovať nie na svojej doméne, ale tu, na bloggerovi od googla. Dá sa upraviť k obrazu môjmu a spĺňa zatiaľ všetky požiadavky.

Studnicu múdrosti som nakoniec urobil z jedného open source wiki systému, prikrášlil, nastavil a umiestnil na dev.bocej.info.

Stále mi tam ale niečo chýbalo, niečo čo … dlho som nevedel.

Personal website

Nakoniec som si uvedomil, že to, čo vlastne na internete (aj keď nie internetu) chýba, som ja :-) Inak povedané, nejaké informácie o mne. Niečo ako profil na facebooku, či jeho nevydarenom klone: azete. Niečo jednoduché, čo o mne povie len to čo treba. Nejaký ten kontakt, ktorý som ochotný zverejniť a podobné veci. Proste info.

Tak som na začiatku roku spustil moju info stránku na adrese peter.bocej.info. Má byť jednoduchá, prehľadná a pekná. Nie je na mne aby som posúdil, či sa mi to podarilo. No schválne. Budem si odkladať cudzie názory na ňu a po pár mesiacoch ju (možno) opäť upravím k obrazu BFU.

Na kritiku, či pochvalu som urobil malý mailový poštový úrad, kde si na každého počkám. Najlepšie hlody možno aj … no veď uvidíme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára